Je hebt ‘m te pakken hoor, de Fox! Copywriter, creative, tekstschrijver, contentontwikkelaar – ik luister naar allemaal. Korte, bondige teksten nodig voor jouw start-up business? Een wat uitgebreider, geresearched achtergrondverhaal voor online? Of op zoek naar een creatief mediaconcept om een klant omver te blazen? Kom maar door! Maar goed, met wie heb je eigenlijk te maken?

Na wat vlieguren op tv-redacties bij Talpa belandde ik in de contentontwikkeling bij Fremantle. Hier werkte ik als creative aan programma’s voor o.a. de NPO, RTL en Prime. Ideeën van scratch uitwerken of bestaande concepten doorontwikkelen en dit zo helder en aantrekkelijk mogelijk op papier zetten en vormgeven, is mijn core business. Diezelfde skills zet ik nu in bij al mijn teksten – van commerciële wervingsteksten tot bedrijfsinterne communicatie.
Op alle leuke plekken waar ik heb gewerkt, merkte ik dat ik telkens na enige tijd al snel nieuwsgierig werd naar nieuwe kansen. “Mijn werk is zó afwisselend!” – bijna iedereen zegt het, maar volgens mij klopt het voor bijna niemand.

In die raceauto, dat ben ik. Toen ik klein was, welteverstaan. In de kleuterklas zat ik meer in de poppenhoek dan in de bouwhoek. Ik maak mezelf wijs dat dit een eerste teken is waarop kiddo’s laten zien of ze meer richting het creatieve of richting het exacte des levens gaan. Ook was ik helemaal leip van autootjes. De welbekende automat vond ik matig; liever creëerde ik m’n eigen platte fantasiestad op de zittingen van ons bankstel.
Genoeg sentiment; fast forward naar m’n volwassen leven. Op de middelbare school ontwikkelde ik een bijzondere interesse in tv, media, politiek en actualiteit, wat later logischerwijs resulteerde in de studies Televisiewetenschap en Media & Journalistiek.